نظام جدید رتبه‌بندی کسب‌وکارها در راه است

امیرحسین اسدی
مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صمت ضمن اشاره به تبیین نظام جدید رتبه‌بندی کسب‌وکارها، گفت: در نظام رتبه بندی، کسب‌وکارهای مختلف در صنایع گوناگون رتبه‌بندی می‌شوند و براساس این رتبه‌بندی در روز صنعت و معدن از آنها تقدیر می‌شود

امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر موضوع شکاف میان صنعت و دانشگاه گفت: در ایران حدود ۳ میلیون دانشجو و بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه، ۱۶میلیون دانش آموز و حدود ۵۰۰ مرکز رشد و کار داریم، با وجود این پتانسیل اما صنایع ما آن چنان که باید بهره‌ور نیست و شاخص‌های بهره‌وری در آنها اجرایی نشده‌اند. 

وی افزود: دانشگاه‌ها نیاز صنعت را برطرف نمی‌کنند، صنعت نیاز به توسعه فناوری و روابط بین‌الملل و عارضه‌یابی دارد. او ادامه داد: در رصد برنامه‌های توسعه‌ای می‌بینیم که دانشگاه و صنعت همواره از یکدیگر ناراضی هستند، زیرا شاخص ارزیابی در این دو با هم فرق می‌کند. صنعت به دنبال درآمدزایی و سودآوری و دانشگاه در پی ارائه مقالات آی‌اس‌ای و چاپ کتاب است. اسدی تصریح کرد: این روزها به تغییر شاخص‌های ارزیابی فناوری نیاز داریم. این اتفاق قرار است در جریان رویداد جایزه ملی فناوری رخ دهد. فناوری وقتی اهمیت پیدا می‌کند که نیاز صنعت را برطرف کند و قدرت تعامل با صنایع بزرگ را داشته باشد. فناوری باید مسأله محور باشد و به کیفی شدن تولید و توسعه صادرات بینجامد. مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد چهار میلیون کسب‌و‌کار صنفی و صنعتی در کشور داریم که بازار کار قابل توجهی برای دانشجویان کشور است با این حال شاهد حضور پررنگ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این واحدها نیستیم این برآمده از همان شکاف دانشگاه و کسب‌و‌کارهاست. اسدی همچنین از نظام رتبه‌بندی جدید کسب‌وکارها در وزارت صنعت معدن تجارت خبر داد و گفت: در این نظام کسب‌وکارهای مختلف در صنایع گوناگون رتبه‌بندی می‌شوند و براساس این رتبه‌بندی در روز صنعت و معدن از آنها تقدیر می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *