شرايط و مقررات عمومی نمايشگاه

شرایط و مقررات حضور در نمایشگاه جهت غرفه داران محترم به شرح زیر است:

۱- رعايت كامل مقررات و ضوابط حاكم و تدويني نمايشگاه از جمله استفاده از كارت شناسايی ، رعايت كامل ساعات كار نمايشگاه ،زمان تحويل و تخليه غرفه و … الزامي است.

۲- واگذاري غرفه به غير و همچنين اشتراك و يا تغيير در رشته فعاليت مجاز نمي باشد.

۳- صاحب غرفه صرفا  مجاز به استفاده از فضاي واگذاری و امكانات متعارف غرفه بوده و در صورت استفاده نادرست، جبران هر گونه خسارت وارده احتمالي را تعهد مي‌نمايد و همچنين انجام هر گونه تغييری در شكل و ساختار غرفه و يا متعلقات آن تنها با كسب مجوز كتبي از مديريت نمايشگاه ميسر است.

۴- جابجايی پانل‌ها و فضاهای ثابت نمایشگاهی در سایت نمايشگاهی ممنوع مي‌باشد. همچنین نوشتن بر روی آن ها و استفاده از پيچ، ميخ ، ماژيک و يا هر وسيله ای كه به بدنه خسارت وارد نمايد ممنوع است.

۵- مسئول غرفه تنها مجاز به استفاده از خروجی ولتاژ برقی موجود در فضای اختصاصی خود است و استفاده مازاد منوط به اخذ مجوز كتی و پرداخت مازاد برق با تعرفه مربوطه می باشد. در غير اينصورت كل برق غرفه قطع خواهد شد. همچنین استفاده از هرگونه لامپ روشنایی بدون محافظ از نوع معمولی یا مدادی ممنوع می باشد.

۶-  غرفه آرايی، تزئينات داخلي و نظافت داخل غرفه در طول برگزاری نمايشگاه به عهده غرفه داران بوده و در صورت نياز به وسايل اضافی می بايست راسا نسبت به تامين آن اقدام نمايد. همچنين غرفه آرايی در ارتفاع بيشتر از ۳ متر بايستی با اجازه كتبی از مسئولان مربوطه صورت گيرد. تجاوز غیر قانونی از ارتفاع عنوان شده مشمول جریمه خواهد شد.

۷- در صورت عدم رعایت قوانین غرفه‌سازی، خسارت از سوی مدیران سایت نمایشگاهی برآورد و از طریق ستاد اجرایی به مشارکت‌کنندگان اعلام خواهد شد، در صورت عدم تمکین، از محل چک تضمین دریافت شده از غرفه‌سازان مبلغ برآورد شده کسر خواهد شد. عواقب تعامل فی‌مابین غرفه‌ساز و مشارکت‌کننده به ستاد اجرایی کنگره موبایل ایران مربوط نمی‌باشد.

۸- رعايت شئونات اسلامی برای آقايان و حفظ حجاب اسلامي برای بانوان محترم الزامی می‌باشد.

۹- غرفه داران موظف به همكاري با مسئولين نمايشگاه بوده و در صورت تخلف از ضوابط پس از يك مرحله تذكر كتبی نسبت به تعطيلی غرفه اقدام خواهد شد.بديهی است در اينگونه موارد وجوه پرداخی مسترد نخواهد شد.

۱۰- غرفه دار موظف خواهد بود از هنگام افتتاح تا پايان مراسم اختتاميه از جمع آوری و تعطيل غرفه خودداری و پس از اتمام مدت نمايشگاه ضمن انجام تسويه حساب و اخذ مجوز كتبی ظرف مهلت مقرر كه ابلاغ مي‌گردد نسبت به انتقال لوازم خود از نمايشگاه و تحويل فضای غرفه به صورت اوليه اقدام نمايد. بديهی است در صورت عدم تخليه غرفه در مهلت مقرر، به ازاء هر روز تاخير در انتقال كالا ،مبلغ 10 % هزينه غرفه اخذ و ضمنا  نمايشگاه نيز مسئوليتی در قبال نگهداري از كالاها نخواهد داشت.

۱۱- غرفه دار اجازه نصب پرده، پوستر و ساير عوامل تبليغي در خارج از غرفه را ندارد. مگر با پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی مصوب در سایت نمایشگاهی و اخذ مجوز كتبي لازم از دبیرخانه کنگره موبایل ایران.

۱۲- در صورت نیاز به خدمات اضافی از قبیل پذیرایی، ساخت غرفه، استفاده از فضاهای تبلیغاتی سایت نمایشگاهی، برق, آب , ویترین, میز, صندلی, فرش, تبلیغ در آوای نمایشگاه و … فرم مربوط به خدمات جانبی را تکمیل و ارسال نمایید.

۱۳- در صورت تمایل به هرگونه تبلیغات محیطی, درج آگهی در کتاب  و ویژه‌نامه کنگره , چاپ نقشه و یا اسپانسری کنگره موبایل ایران با دبیرخانه تماس حاصل فرمائید.

۱۴- انجام تبليغات (عكس ، پوسترو فيلمبرداري حرفه اي ، تبليغات صوتي و غيره) طبق ضوابط و صرفا  از طريق شركت‌هاي تبليغاتي طرف قرارداد نمايشگاه كه به غرفه‌دار معرفي خواهند شد، انجام ميگردد.

۱۵- تالارهاي نمايشگاه پس از پايان كار و تا قبل از بازگشايي براي بازديد عمومي در روز بعد پلمپ خواهد شد و در هنگام فك پلمپ حضور غرفه‌داران الزامي است و چنانچه به علت عدم حضور يا عدم توجه مسئولين غرفه در طول ساعات گشايش تالار و بازديد عموم، كالا يا وسايل داخل غرفه مفقود گردد هيچ مسئوليتي متوجه نمايشگاه و ستاد اجرایی نخواهد بود.

۱۶-  آخرين زمان غرفه آرايي ۲۴ ساعت قبل از افتتاح نمايشگاه خواهد بود و قبل از موعد مقرر غرفه داران محترم مي‌بايست غرفه خود را آماده نمايند در غير اينصورت ادامه كار غرفه پس از ساعت ياد شده به هيچ وجه امكان پذيرنخواهد بود و نمايشگاه نيز هيچ مسئوليتي را در اين خصوص نمي پذيرد.

۱۷-  غرفه‌دار موظف به حفظ فضاي سبز نمايشگاه بوده و متعهد مي‌گردد از وارد نمودن هر گونه خسارت به فضاي سبز اجتناب ورزد در غير اينصورت پس از برآورد خسارت ،غرفه دار موظف به پرداخت آن خواهد بود. ضمنا سالنها ۲۴ ساعت قبل از افتتاحیه جهت انجام نظافت پلمپ می‌شوند.

شرایط و مقررات ستاد برگزاری

۱- کلیه شرکت‌کنندگان موظف به معرفی کتبی نماینده تام‌الاختیار خود جهت انجام امور مربوط به ثبت‌‌نام و شرکت در نمایشگاه از زمان پیش‌ ثبت‌نام می‌باشند و ستاد برگزاری از پاسخ دهی به افراد بدون معرفی نامه معذور است. همچنین هرگونه عواقب ثبت‌نام اعم از بی‌اطلاعی مدیران شرکت ثبت‌نام‌کننده و واریز وجوه ثبت‌نام و یا مبالغ اسپانسری توسط نماینده تام‌الاختیار ، برعهده‌ی شرکت می‌باشد.

۲- نماینده تام الاختیار می‌بایست با به همراه داشتن معرفی نامه کتبی ، مهر شرکت و مدارک لازم به ستاد مراجعه نماید.  همچنین در حین مراحل پیش ثبت‌نام آنلاین معرفی‌نامه خود را در وب‌سایت رسمی کنگره بارگذاری نماید، در غیر این صورت پاسخ دهی و مراحل ثبت‌نام انجام نخواهد شد.

۳- در صورت تشخیص هرگونه تخلف در روند ثبت‌نام توسط شرکت‌کننده، ستاد برگزاری مجاز به لغو ثبت‌نام و یا اخذ جریمه ( ۳۰ درصد مبلغ کل غرفه‌ و اسپانسری) از متخلفین می­باشد.

۴-  هیچ یک از شرکت‌کنندگان مجاز به واگذاری غرفه ثبت‌نام شده یا بخشی از آن به غیر نمی‌باشند.

۵- هیچ یک از شرکت کنندگان مجاز به تغییر نام شرکت ثبت‌نام شده، به نام سایر شرکت‌های تابعه خود نمی‌باشند، مگر با هماهنگی دبیرخانه و اخذ مجوز کتبی.

۶-  هر شرکت‌کننده موظف به ارایه مدارک ثبت‌نام و یا مورد نیاز ستاد برگزاری برای غرفه ثبت‌نام شده با نام و مشخصات مندرج در سایت می­باشد و عدم مطابقت مدارک منجر به لغو ثبت نام می­گردد.

۷- ستاد برگزاری مجاز به تأیید، تغییر، لغو ثبت‌نام و جانمایی هر یک از شرکت کنندگان بر اساس صلاح دید و یا نیاز ستاد برگزاری می­باشد و شرکت‌کنندگان ملزم به پذیرش رأی و نظر ستاد برگزاری می­باشند.

۸- کلیه مشارکت‌کنندگانی که به هر دلیل قصد انصراف از حضور در بخش نمایشگاهی کنگره را داشته باشند می بایست مراتب انصراف از حضور در کنگره را به صورت کتبی خطاب به تعاونی خدماتی تبلیغاتی پیشتاز تدبیرگران پرشیا – مجری برگزاری کنگره موبایل ایران اعلام نمایند. در صورت مراجعه تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ انصراف از شرکت در نمایشگاه منجر به پرداخت ۳۰ درصد از مبلغ کل غرفه و اسپانسری غرفه، و  در صورت اعلام انصراف بعد از این تاریخ، کل مبلغ غرفه به عنوان جریمه توسط ستاد برگزاری اخذ می‌گردد و مشارکت کنندگان حق هرگونه اعتراض را از خود سلب می‌نمایند. (مبلغ قابل عودت به مشکرکت کنندگان به کسر از 9 درصد ارزش افزوده کل فاکتور محاسبه می‌شود.)

۹-  کلیه مشارکت کنندگان موظف به درج اطلاعات لازم و صحیح به فارسی و انگلیسی جهت چاپ در کتاب و کلیه اقلام اطلاع‌رسانی نمایشگاه در تاریخ‌های مندرج در سایت می­باشند. بدیهی است عواقب عدم رعایت این موضوع بر عهده مشارکت‌کننده بوده و ستاد برگزاری هیچ گونه مسولیتی نخواهد داشت.

۱۰-  کلیه مشارکت‌کنندگان موظف به درج اطلاعات لازم جهت صدور کار تهای غرفه داران، با ضوابط اعلام شده در تاریخ‌های مندرج در سایت می‌‌باشند .

۱۱-  کلیه چک های تضمین و تضمین تخلیه غرفه از خود شرکت مشارکت کننده اخذ می‌گردد.

مقررات فنی

۱-  مشارکت‌کنندگان موظفند دوسری از طرح‌ها و نقشه‌های مربوط به ساختمان غرفه و فضای باز خود را که نشان دهنده وضعیت افقی و عمودی طرح و نقاط اتصال برق، آب و تلفن می­باشد حداکثر ۳۰ روز قبل از افتتاح نمایشگاه به ستاد برگزاری نمایشگاه تسلیم نمایند، در صورت استفاده از پیمانکاران رسمی کنگره موبایل در ساخت غرفه نیازبه انجام این کار نبوده و هماهنگی های لازم فی مابین پیمانکار و دبیرخانه انجام خواهد شد.

۲- نقشه‌های اجرائی غرفه‌هایی که توسط متقاضی اجراء می­شود می­بایست حداقل ۳۰ روز قبل از شروع نمایشگاه جهت تأیید به امور مدیریت طراحی و غرفه آرایی ارائه گردد در غیر اینصورت از شروع غرفه سازی ممانعت بعمل خواهد آمد.

۳- ستاد برگزاری نمایشگاه حق هر گونه تغییر در طرح‌های مشارکت‌کنندگان را دارد و عدول از تغییرات داده شده در طرح­ها به ستاد برگزاری نمایشگاه حق می­دهد نسبت به تخریب ساخت و ساز غرفه اقدام و هزینه­های مربوطه را از مشارکت کننده اخذ نمایند .

۴-  کارهای ساخت و ساز در غرفه باید یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه پایان یابد و مشارکت‌کنندگان موظفند کلیه وسایل غیر قابل استفاده از قبیل نخاله­های ساختمانی و جعبه خالی و غیره را یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه از غرفه­هاخارج نمایند، در غیر اینصورت دیبرخانه رأساً اقدامات لازم را بعمل آورده و هزینه‌های مربوطه را ازصاحبان غرفه دریافت خواهد نمود.

۵-  مشارکت‌کنندگان حق هیچگونه تغییری در غرفه‌ها و یا فضای باز اعم از رنگ آمیزی و ساخت و ساز بدون اخذ موافقت از ستاد برگزاری نمایشگاه را ندارند.

۶- کلیه عملیات اجرایی و آماده‌سازی غرفه (ساخت و ساز) باید ۲۴ ساعت قبل از افتتاح نمایشگاه به اتمام برسد به گونه‌ای که غرفه قابل بهره‌برداری باشد. و کلیه عملیات غرفه چینی ۲۴ ساعت قبل از افتتاح نمایشگاه به اتمام برسد، به‌صورتی که نیاز به هیچ گونه اقدامی تا زمان افتتاح نداشته باشد. قابل ذکر است که متخلفین به ازای هر ساعت اضافه حضور در غرفه موظفند تا ۱۰ % از کل ارزش اجاره بهاء غرفه را به عنوان دیرکرد، پرداخت نمایند.

۷- در صورتیکه غرفه به وسیله مشارکت‌کننده ساخته شده باشد باید مستحدثات توسط مشارکت‌کننده تخریب شود، مهلت تخریب تأسیسات و مستحدثاتی که در فضای نمایشگاه بوجود آمده حداکثر یک روز پس از پایان نمایشگاه است. در صورت هر گونه قصور از سوی مشارکت‌کننده در این امر ستاد برگزاری نمایشگاه رأسا به تخریب تأسیسات و مستحدثات اقدام کرده و هزینه‌های مربوط را از مشارکت‌کننده اخذ خواهدکرد.

۸- ما به‌التفاوت مبلغ اضافه یا کسر متراژ واگذار شده تا ۲۰ درصد با توجه به طراحی و نقشه کشی سالن­ها، با نظر مدیریت طراحی و غرفه آرایی محاسبه و از سوی طرفین قابل پرداخت خواهد بود.

۹-  طرح و ساخت غرفه های دارای طبقات(غیر از طبقه همکف) پس از تائید طرح توسط مدیریت طراحی و غرفه آرائی  ۵۰ درصد مساحت طبقات طبق تعرفه شرکت دریافت می‌گردد.

تبصره : طراحی و ساخت غرفه های دارای طبقات به‌شرطی توسط مدیریت طراحی و غرفه آرائی تائید می‌گردد که مانع دید غرفه همجوار توسط بازدیدکننده نگردد.

۱۰- مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه موظف به معرفی پیمانکار ساخت غرفه‌های بدون تجهیزات به صورت کتبی به مدیریت طراحی و غرفه آرائی ستاد برگزاری نمایشگاه می‌باشند که این پیمانکاران پس از ارائه تعهدات حقوقی و قانونی به ستاد اجرایی می‌توانند شروع به کار نمایند.

۱۱- ارتفاع مجاز غرفه‌آرایی درهر سالن با فاصله ۵۰ سانتی‌متر از پایین ترین نقطه تراز سقف سالن و حداکثر به ارتفاع مندرج در جدول ارتفاع‌ها قابل اجرا است که می‌باید از لحاظ استاتیک و در صورت لزوم دینامیک مصالح، ایستا و طبق آیین نامه‌های مقررات ملی ساختمانی ایران (نشریات مباحث مصوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور) باشد.

۱۲-  در صورت ساخت غرفه از سوی پیمانکاران معرفی شده از سوی متقاضی، می‌بایست چک تضمینی معادل ۵ برابر هزینه اجاره غرفه یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه در اختیار دبیرخانه قرار بگیرد و در صورت هرگونه خسارت و یا تعدی از قوانین مطروحه، ستاد برگزاری پس از برآورد خسارت‌های احتمالی، می تواند از محل چک امانی وصول نماید.

چگونگی عرضه و نمایش کالا و تبلیغ آن

۱- کلیه مشارکت‌کنندگان در کنگره موبایل ایران صرفا مجاز به نمایش محصول و خدماتی هستند که اجازه واردات و یا تولید آن را داشته و از مراجع ذ یصلاح مجوزهای لازم برای آن اخذ نموده اند، همچنین برای معرفی پلتفرم فروش، اپلیکیشن و … در فضای غرفه و یا مستندات تبلیغاتی خود شامل کاتالوگ، برشور، فیلم و عکس تبلیغاتی می‌بایست مجوزهای لازم را تا یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه نمایشگاه ارائه نمایند. در غیر اینصورت مسئولین برگزاری کنگره موبایل در صورت مغایرت این اختیار را خواهند داشت که از فعالیت متقاضی در طول ایام برگزاری نمایشگاه ممانعت بعمل آورند.

۲- متقاضیان حضور در کنگره موبایل ایران، موظف می باشند کلیه مستندات تبلیغاتی خود را تا دو هفته قبل از برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه ارائه نمایند، تا برر سی‌های لازم در خصوص هرگونه مغایرت و همچنین حفظ مقررات و شئونات اسلامی را انجام دهند.

دستورالعمل اجرایی رعایت موازین شرعی و اخلاقی بمنظور حفظ شئونات اسامی در ایام برگزاری کنگره موبایل ایران

۱- به‌منظور حفظ شئونات اسامی و رعایت موازین شرعی درخصوص نوع پوشش قابل استفاده از سوی غرفه‌داران در نمایشگاه، موارد ذیل به کلیه مشارکت کنندگان و کارکنان و مسئولین ذیربط ابلاغ می‌شود:

الف- نوع پوشش آقایان مطابق موازین شرعی و عرف جامعه باشد . استفاده از لباس‌هایی که به نحوی از انحاء مبین اشاعه فرهنگ منحط غرب و یا نشان دهنده تصاویر مغایر با شئونات اسلامی باشد ممنوع است.

ب- نوع پوشش بانوان باید مطابق با موازین شرعی و مبتی بر حفظ حجاب اسلامی باشد و استفاده از روپوش‌های بدن‌نما، چسبان، چاکدار و شلوار کوتاه ممنوع است.

۲- پخش هرگونه پیام صوتی و تصویری بصورت عام و موسیقی بطور خاص فقط با هماهنگی و اخذ مجوز از واحد سمعی و بصری سایت نمایشگاهی مجاز است.

۳- کلیه عوامل اجرایی و مسئولین غرفه که از سوی مشارکت‌کنندگان معرفی می‌گردند می‌بایست ادب و اخلاق اسلامی را رعایت نموده و با بازدیدکنندگان با نزاکت و خوشرویی برخورد و حسب درخواست آنان و در حدود وظایف خود اطلاع رسانی و همکاری نمایند.

۴- استفاده از هرگونه تصاویری که مغایر با موازین شرع و شئونات اسلامی باشد در داخل غرفه ممنوع است؛ عدم رعایت مفاد این دستورالعمل تعطیلی غرفه را به همراه خواهد داشت.

تبصره: بدیهی است درصورت تخطی از هر یک از موارد اشاره شده مجریان موظفند براساس تعهد سپرده شده در مرحله اول تذکر کتبی و متعاقباً غرفه خاطی راتعطیل نمایند. واضح است درصورت عدم اقدام به‌موقع از سوی مجریان،  واحد حراست راساً نسبت به تعطیلی غرفه متخلف اقدام و مورد بعنوان ضعف عملکرد مجریان ثبت می‌شود.

نحوه مشارکت

۱- متقاضی شرکت در نمایشگاه موظف است پس از مطالعه دقیق راهنمای ثبت‌نام، فرم‌های مربوط به ثبت‌نام را با دقت مطالعه و نسبت به تکمیل دقیق آن اقدام نماید.

۲- لازم است متقاضی بر اساس شرایط اعلام شده در برگه برآورد هزینه اجاره محل، اعم از فضای باز یا سرپوشیده کل مبلغ را محاسبه و به شماره حساب تعیین شده در بانک مربوطه (اعلام شده در فرم ثبت‌نام) واریز و اسکن فیش واریزی را از طریق فرم ثبت‌نام ارسال نموده و تأییدیه دریافت نماید.

۳-  مجری حداکثر ظرف مدت یک هفته کاری از تاریخ تحویل مدارک متقاضی نسبت به بررسی درخواست‌های ارائه شده اقدام و در صورت تأیید مدارک متقاضیان، موافقت مشارکت در نمایشگاه را به وی اعلام می‌نماید .

۴- مجری در رد یا قبول درخواست متقاضیان در مدت زمان تعیین شده براساس مقررات با نظر هیأتی متشکل از کارشناس امور نمایشگاهی، کارشناس امور فنی مختار است .

۵- درخواست افزایش مساحت محل اعم از فضای باز یا سرپوشیده از سوی متقاضی می باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز قبل از افتتاح به مجری اعام شود و درصورت تأیید درخواست، متقاضی موظف به پرداخت وجوه اضافی بر اساس تعرفه است.

۶- در شرایط اضطراری،مجری می‌تواند حداکثر ۲۰ روز قبل از افتتاح و برگزاری نمایشگاه محل غرفه متقاضی را تغییر داده و یا نسبت به فسخ قرارداد واگذاری اقدام نماید. که در این صورت وجه دریافتی به متقاضی مسترد خواهد شد.

۷- خروج کالا و اموال مشارکت کنندگان پس از اختتامیه کنگره منوط به اخذ برگه تسویه حساب از مجری می باشد و بدیهی است مجری مجازاست از خروج اموال و کالاهای مشارکت کنندگانی که برگه تسویه حساب نهایی را اخذ ننمود ه اند جلوگیری نماید .

۸- مورد تایید و تاکید می باشد، چنانچه هر تغییر ناخواسته در زمان برگزاری کنگره موبایل ایران، به دلایلی که خارج از اختیار برگزارکننده باشد، اعم از تعطیلاتی که از سوی هیئت دولت اعلام می‌شود(همه‌گیری کرونا و امثالهم(، شرایط اضطراری حاکم بر جامعه(محدودیت دسترسی به اینترنت، تعطیلی مراکز  مهم دولتی و خصوصی و …)، اغتشاشات، بلایای طبیعی، سیل، زلزله و …حادث شود، زمان برگزاری جدید از سوی ستاد اجرایی اعلام می‌گردد و کنسلی و عودت مبلغ ثبت‌نام به مشارکت کنندگان امکان‌پذیر نمی باشد. مگر در مواردی که ستاد اجرایی کنگره موبایل اعلام به عدم برگزاری نماید.