جلسه هم اندیشی تعیین شاخص‌های ارزیابی فعالین رمزارز در زیست بوم موبایل برگزار شد

اولین جلسه هم‌اندیشی جایزه ملی و رتبه بندی فعالین زیست بوم موبایل ایران با هدف تعیین شاخص‌های ارزیابی فعالین حوزه رمزارز، روز یکشنبه مورخ 12 آذرماه سال 1402 در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست که مر بوط به بررسی شاخص‌های ارزیابی در گروه رمرارز بود، صاحب‌نظران از شرکت‌های فعال در این حوزه، نمایندگان انجمن بلاکچین، نمایندگان اتاق بازرگانی و وزارت صمت حضور داشتند.

طرح ملی رتبه‌بندی زیست‌بوم موبایل ایران با هدف ایجاد انگیره در فعالین زیست ‌بوم موبایل ایران و در جهت ارتقای سطح کیفی بازیگران این حوزه، با نظارت دفتر خدمات کسب و کار وزرت صمت اجرا می‌شود.
محمدرضا عالیان، دبیراجرایی این طرح در این باره گفت: بی‌شک با اجرای طرح رتبه‌بندی، شاهد آشنایی بیشتر با کسب و کارها، شناخت نیازها ، تقویت بخش تولید، اشتغال مولد، ایجاد زنجیره ارزش، ایجاد مشوق برای پایداری کسب و کارها و نهایتا به‌وجود آمدن تعادل و شکوفایی در اقتصاد دیجیتال خواهیم بود.

وی در رابطه با گروه‌های تعیین شده در این طرح گفت: دامنه شمول رتبه‌بندی، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و فعالین زیست ‌بوم موبایل ایران را در برمی‌گیرد که دارای شخصیت حقوقی ثبت‌شده، معتبر در بخش‌های خدماتی، تولیدی و بازرگانی بوده و در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط اجرائی در حال حاضر به فعالیت می‌پردازند.

گروه‌های رتبه‌بندی جایزه برگزیده‌گان زیست‌بوم موبایل ایران شامل تامین‌کنندگان سخت‌افزار، تولیدکنندگان سخت‌افزار، ارائه دهندگان زیرساخت، منتشرکنندگان محتوا، نرم‌افزارهای کاربردی، خدمات‌دهندگان، رسانه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، فعالین حوزه هوش مصنوعی، فینتک، رمزارز و بلاکچین، بخش تامین مالی، پارک‌های فناوری و مراکز شتابدهی است.

محمدرضا عالیان ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز و بلاکچین، و همچنین موضوعات پیرامون این حوزه، اولین نشست هم‌اندیشی بررسی شاخص‌ها را به این گروه اختصاص دادیم تا با اجماع نظر فعالین این عرصه بتوانیم شاخص‌های ارزیابی را نهایی کنیم.

در ادامه این نشست نمایندگان انجمن بلاکچین و مدیران صرافی رمز ارزها نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و با اشاره به باید و نبایدهای موجود در این حوزه، شاخص‌های تعریف شده در این گروه را مورد نقد و بررسی قرار دادند و در نهایت با توافق حاضرین در این نشست مقرر شد تغییراتی با تشکیل جلسات کارشناسی با حضور صاحب نظران در این شاخص‌ها اعمال شده و با اعلام فراخوان عمومی، شرکت‌های فعال در این عرضه جهت بررسی و رتبه بندی در سامانه www.imeaward.ir ثبت‌نام نمایند.