آشنایی با شرکتکنندگان کنگره موبایل ایران و تمامی فرصتهای این رویداد بزرگ
همه ذینفعان کنگره موبایل؛ از استارتآپها تا فعالان حوزه ارتباطات
چنان که بارها اشاره شده کنگره موبایل ایران قرار است حلقههای گوناگون زنجیره زیست بوم موبایل کشور را گردهم آورد. تولیدکنندگان سختافزار، تامینکنندگان و توزیعکنندگان دستگاههای موبایل، تبلت و لوازم جانبی، سرویسدهندگان بخش خدمات پس از فروش از اولین حلقههای این زنجیرهاند اما گستره پوشش این رویداد به این فعالین محدود نمیماند.
علاوه بر حضور تمام نقشآفرینانی که در بخش تولید یا واردات موبایل و تبلت به فعالیت میپردازند، در کنگره شاهد گردهمایی فعالین حوزه نرمافزارهای موبایل، اپلیکیشنها، استارتاپها و تمامی سرویس دهندگان بر بستر موبایل از جمله فعالین حوزه خدمات از خدمات بیمهای، بانکی، شهری گرفته تا فروشگاههای آنلاین خواهیم بود.
با این اوصاف کنگره قادر است مفهوم موبایل را در معنایی گستردهتر مد نظر قرار داده و تمام فعالین حوزههای سختافزاری، نرمافزاری و خدماتی را در بر گیرد.
در فضای زیست بوم موبایل کشور، امکان عرضه خدمات در بستر ارتباطات و ابزارهای ارتباطی شکل میگیرد و از این زاویه فعالین بخش ارتباطات همچون اپراتورها هم بخشی از ذینفعان اولین کنگره موبایل هستند.
در نهایت نهادهای حاکمیتی و رگولاتورها به عنوان ناظرین و قانونگذاران این بخش به عنوان آخرین حلقه زنجیره میتوانند به کامل شدن این بستر یاری رسانند.
فرصتهای تکرارنشدنی کنگره موبایل برای اعضای زیست بوم در سه سطح
کنگره موبایل فراتر از یک گردهمایی، فعالانی را کنار هم قرار میدهد که به نوعی مخاطبان خدمات یکدیگر یا تکمیل کننده پازل تولیدی، سرمایهای یا دانشی هر بخش خواهند بود. فضایی که در سه سطح میان ذینفعان رابطه برقرار میکند؛ رابطه B2B (Business-to-Business) ،(Business to Consumer) B2C و (Business to Government) B2G.
در بخش B2B امکان ارتباطگرفتن میان کسبوکارهای مختلف شرکتکننده در کنگره فراهم است. بخشی که میتواند مجموعه بسیار وسیعی از مذاکرات تجاری را پوشش دهد. ارتباط میان واردکنندگان و تامینکنندگان با کسبوکارهای فعال در بستر موبایل، ارتباط استارتآپها و فعالین نوپا با کسب و کارهای بزرگتر جهت ارایه ایدهها و جذب سرمایهگذاران و مذاکرات میان اپراتورها و مجموعه کسب و کارهایی که در این بسترهای ارتباطی به فعالیت مشغولاند. از سوی دیگر حضور اتحادیههای گوناگون فعال در زیست بوم و تعامل میان آنها میتواند فرصتهای بیشماری برای تمامی اعضا و فعالین این بخشها به ارمغان آورد.
کنگره موبایل ایران امکان ارتباط میان کسبوکارها و مصرفکنندگان (B2C) را هم ایجاد خواهد کرد. برای بسیاری از استارتآپها، ارایهکنندگان خدمات، اپلیکیشنها و حتی عرضهکنندگان و توزیعکنندگان دستگاههای موبایل، تبلت و لوازم جانبی ارتباط با مصرفکننده نهایی هم میتواند یکی از فرصتهای مهم کنگره باشد. در حالی که کسبوکارهای گوناگون بستر موبایل میتوانند مصرفکنندگان نهایی ایدهها و محصولاتشان را در کنگره بیابند، عرضهکنندگان دستگاههای موبایلی در بخش فروشگاهی کنگره قادر خواهند بود با مخاطبان خود رو در رو مواجه شده و از طریق ارتباط با مصرفکننده نهایی به فروش محصولات خود بپردازند. همین فرصت در اختیار اپلیکیشنها و عرضهکنندگان انواع خدمات در بستر موبایل فراهم است تا با مصرفکنندگان نهایی خود تماس حاصل نمایند.
نهایتا در سطح سوم، کنگره موبایل ایران فرصت ارتباط با نهادهای حاکمیتی، رگولاتورها و بسترسازان قانونی را ایجاد میکند. این امکان در اختیار تمامی ذینفعان خواهد بود تا از طریق تعامل با نهادهای حاکمیتی به رفع تهدیدها و ایجاد چشم اندازهای جدید در فضای فعلی بپردازند.